Dit najaar zal NRC met een Magento Enterprise webshop de markt op gaan. Ze wil met deze webshop haar lezers beter kunnen bedienen wanneer ze een bestelling willen plaatsen. Het bedrijf Redkiwi is voor de klus ingehuurd.

De NRC wil vooral terugkerende bezoekers. De huidige webshop die NRC heeft voldoet niet langer. Deze shop heeft namelijk te weinig opties om de bezoekers te kunnen bedienen. Voordat ze het bedrijf Redkiwi de opdracht gaven de webshop te gaan ontwikkelen is er eerst goed gekeken wat voor ecommerce systeem ze willen gebruiken en dat is Magento Enterprise geworden.

De webshop zal dezelfde uitstraling en gevoel gaan krijgen als die bezoekers nu krijgen wanneer ze de krant lezen en de website bezoeken. In de webshop zal ingezet worden op een puntensysteem, segmentatiemogelijkheden en ook sharing tools. De naam NRC Lux zal worden geschrapt, dit zodat er geen verwarring meer zal zijn met Lux Het Weekendkatern.

Hoeveel geld er precies mee gemoeid is om een nieuwe webshop te laten ontwikkelen door Redkiwi is niet bekend. Wel heeft Redkiwi bekend gemaakt dat het een van de grootste webshopopdrachten is in het tienjarige bestaan van het internetbureau. Uit de screenshot die Redkiwi vrij heeft gegeven kan wel geconcludeerd worden dat de webshop van de NRC er een stuk overzichtelijker uit zal gaan zien.

Je ziet steeds vaker dat kranten aan het inzetten zijn op webshops om bezoekers tevreden te houden. De Telegraaf bijvoorbeeld gaat nog een stapje verder. Die heeft al enige tijd een speciaal abonnement dat je kunt kopen om specials te kunnen lezen op je desktop of mobiel apparaat zoals een mobiele telefoon of tablet.

Deel je artikel!

Share to Google Plus